Oprogramowanie do prowadzenia e-sklepu

Ocena: 0.0/10

Liczba ocen: 0

Oceń ten artykuł:

Zanim zdecydujemy się na zlecenie realizacji e-sklepu, powinniśmy popatrzeć na kilka ważnych kwestii. Najistotniejsze jest zwłaszcza odpowiedzenie sobie na pytanie, jaki jest nasz cel. Czy ten sklep, który zamierzamy uruchomić w sieci ma być naszym głównym narzędziem do zarabiania pieniędzy czy może instrumentem pomocniczym, działającym obok sklepu standardowego. Ponadto oszacujmy, jaką pulę finansową mamy na ten cel przeznaczoną. Istotne jest też to, aby wybrać odpowiednią domenę.

Adres sklepu musi być łatwo rozpoznawalny, rzucający się w ucho i co najistotniejsze nie może być zbyt skomplikowany. Trzeba tak go sformułować, jak ludzie często wpisują zapytania w wyszukiwarkę sieciową. Wtedy rośnie szansa na to, że ktoś na naszą ofertę w ogóle najedzie myszką i się z nią zapozna. Domena powinna być czytelna, jasna do zrozumienia – nieważne czy w obcym języku czy naszym ojczystym – chodzi natomiast tylko o to, żeby dało się ją wypowiedzieć i oznaczała coś konkretnego, a nawet jeżeli domena jest efektem słowotwórstwa i czyjejś kreatywności, to niech nazwa naszego sklepu ma jakieś sensowne powiazanie z charakterem witryny czy chociażby branżą, w której zamierzamy się specjalizować.

Do wykonywania zakupów skłania często klientów sam wygląd sklepu, z którego mają ochotę korzystać a nie tyle kwestia prezentowanej oferty. Generalnie chodzi o to, aby klient był zadowolony z funkcjonalności serwisu, więc musimy budować sklep przejrzyście. Dziś użytkownicy Internetu są naprawdę bardzo wymagający i co za tym idzie nie mają czasu na to, aby godzinami śledzić co, gdzie jest w danej witrynie. Chcą, aby było wszystko tak wyraźnie rozmieszczone, żeby wystarczyło wpisać adres sklepu, jaki sobie upodobali i by od razu rzucały się w oczy poszczególne jego zakładki. Widoczny musi być nie tylko dział z ofertą, ale także regulamin działania i korzystania z oferty sklepu, a także formularz dokonywania zamówień czy chociażby koszyk zakupowy.

Ważne, aby e-sklep miał podział katalogu produktów. Rozumie się to, jako drzewo towarów podzielonych w zależności od ich rodzaju, przedziału cenowego czy typu. Można zatem za przykład wziąć sobie sklep internetowy z odzieżą. Najlepiej jest wyszczególnić w katalogu produktów osobną podgrupę produktów męskich, damskich, młodzieżowych czy dziecięcych. Co więcej, w tej kategorii podzielmy ciuchy dalej – na spodnie, bluzki, koszulki, spódnice, zestawy itd. Jest to po prostu uporządkowane na tyle, że klient, którego interesuje zakup T-shirta nie będzie tracił czasu i zniechęcał się do sklepu, szukając długo, gdzie co jest.

Zaletą skłaniającą konsumentów do przerzucenia się właśnie na serwisy internetowe jest przede wszystkim fakt, iż zakupów w sieci mogą dokonać jak tylko chcą, w zasadzie niezależnie od czasu – tak o świcie, jak i późnymi godzinami nocnymi. Zamówienie jest realizowane zaraz po wyborze odpowiedniej formy zapłaty i wpisaniu danych osobowych. Nie ma obaw o to, że zostaniemy oszukani, ponieważ ci bardziej ostrożni nie muszą od razu dokonywać przelewów, ale mogą płacić pieniądze dopiero przy odbiorze. Widoczny jest stan zamówienia i pokonywana przez kuriera droga w aplikacji, która daje sposobność bezproblemowego śledzenia paczki. Jest to po prostu duża wygoda. Nie odczuwamy czasu potrzebnego na dotarcie zamówienia od wysyłającego do adresata.

Wszystko to jednak można osiągnąć dopiero wtedy, kiedy zadbamy o właściwą, stałą obsługę sklepu internetowego, dlatego też warto zatrudnić do tej czynności osobną osobę, która będzie za to w pełni odpowiedzialna. Im szybciej zobaczymy, że mamy złożone zamówienie przez klienta, tym szybciej się z nim uporamy, a w konsekwencji znacznie szybciej będziemy mogli wysłać zamówiony produkt konsumentowi i tym samym go zadowolić. By ze sklepu klienci byli zadowoleni, trzeba byłoby zwrócić uwagę na kilka kwestii zanim w ogóle tego rodzaju biznes uruchomimy. Do tych naczelnych aspektów, jakich zlekceważyć nie wolno, poza domeną już wyżej opisaną i człowiekiem do obsługi sklepu oraz dobrym projektem witryny, zaliczyć należy też dobry hosting, wsparcie techniczne, stałą optymalizację oprogramowania, odpowiednią reklamę i promocję w sieci, generację niskich kosztów prowadzenia serwisu oraz przygotowanie mobilnej wersji sklepu. Cechą solidnego sklepu online jest usability, czyli jego użyteczność, na która składają się zrozumiała dla użytkownika konstrukcja witryny, łatwość przemieszczania się po niej w celu wyszukania odpowiednich informacji, intuicyjna nawigacja, funkcjonalność.

 

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Swiatsklepow.pl - o sklepach interentowych © 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.