Aplikacje mobilne dla biznesu

Ocena: 0.0/10

Liczba ocen: 0

Oceń ten artykuł:

Wraz z biegiem czasu dochodzi do coraz szerszego rozwoju technologii, co przekłada się na postępującą masowo informatyzację, a w rezultacie owocuje to szeregiem nowości, jakie w krótkim czasie staja po prostu standardem. Tak jest przykładowo z aplikacjami mobilnymi, których popularność wydaje się być olbrzymia, a jeszcze do niedawna w ogóle nie było o nich mowy. Skąd taki wzrost zainteresowania wśród użytkowników?

Najnowsze statystyki oraz badania jednoznacznie podkreślają, że rozwiązania mobilne stają się silnie rozpowszechnione nie tylko w naszym kraju, ale ogólnie na całym świecie. Rzutuje to na szersze niż jeszcze parę lat, a nawet miesięcy temu, zastosowanie tego rodzaju innowacji w rozmaitych branżach i dziedzinach naszego życia. Jedną ze sfer, w których aplikacje tu charakteryzowane odgrywają niesamowicie istotną rolę jest biznes. Dla przedsiębiorców – nieważne czy początkujących i dopiero co raczkujących na rynku, czy tez wprawionych wyjadaczy i wielkich biznesmenów, jest to ewidentnie szansa na zbudowanie stabilnego i silnego podmiotu specjalizującego się w określonej gałęzi. Pytanie – jaki jest związek między biznesem, zyskami oraz aplikacjami mobilnymi? Odpowiedź mogłaby tu być długa i wyczerpująca, ponieważ powiązań między tymi aspektami jest cała masa.

Po pierwsze, powinniśmy zwracać uwagę na to, jak świat nas otaczający z dnia na dzień się zmienia. Dochodzi przecież co krok do postępu technologicznego, który suma summarum prowadzi po prostu do swego rodzaju rozleniwienia społeczeństw. Ludzie nie chcą tracić cennego dla nich czasu wolnego na mechaniczne czynności, takie jak przykładowo robienie rutynowych zakupów. Dlatego też aplikacja mobilna w sklepie internetowym jest podstawą. Nie ma innego -wygodniejszego na chwilę obecną rozwiązania niż korzystanie z takowych aplikacji w celu nabywania tego, co jest nam potrzebne. Nie musimy w ogóle wychodzić z domu, a nawet jeżeli jesteśmy poza nim, to nie trzeba nam komputera do tego, aby zapolować na atrakcyjną ofertę w wybranym sklepie internetowym. Po to jest właśnie opsiywana tu aplikacja mobilna, aby szybko i sprawnie za jej pośrednictwem zamówić interesujący nad towar przez Internet. To zaledwie parę minut roboty i zaoszczędzone długie godziny spędzane zazwyczaj na tradycyjnej bieganinie od sklepu do sklepu.

W 2012 roku firma Symantec opublikowała wyniki przeprowadzonych przez siebie badań pod hasłem State of Mobility, które jednoznacznie potwierdziły, iż rozwiązania mobilne na świecie to dzisiaj niemal norma. To, w jaki sposób w ogóle przedsiębiorstwa są prowadzone czy w którą stronę idą jest uzależnione w dużym stopniu właśnie od rozwoju opisywanej tu mobilności. Chodzi właścicielom witryn, serwisów i sklepów internetowych głównie o to, aby sprostać co chwilę wzrastającym zapotrzebowaniem i preferencjom klientów.

Istotne jest to, aby być jak najbardziej elastycznym z biznesowego punktu widzenia. Mając sklep internetowy, lepiej jest zainwestować w nowoczesne aplikacje, bo to da nam pewność, że w razie gdyby ktoś chciał zajrzeć na stronę sklepu przez komórkę, to się nie rozczaruje. Ponadto mało, kto korzysta dzisiaj z komputera stacjonarnego i uruchamia szereg urządzeń tylko po to, aby załatwić jakąś sprawę wymagająca minutę roboty. Na tę minutę roboty posłuży nam smartfon czy też tablet. W związku z tym, nie otwieranie się przedsiębiorców różnej klasy na rozwiązania mobilne jest jednoznaczne z pozostawaniem w tyle za podążającą za nowinkami technologicznymi konkurencją. Generalnie, jak wynika z raportu przedstawionego przez wspomnianą wyżej firmę Symantec – ponad osiemdziesiąt procent polskich biznesmentów stwierdziło, że jeżeli nie jest zdecydowanych na sto procent, to chociażby rozważa opcję wdrożenia aplikacji mobilnych. Co do konkretów natomiast, to praktycznie pięćdziesiąt procent osób potwierdziło, że krok taki już podjęło.

Aplikacje mobilne to nie tylko szansa na ogromny zysk dla przedsiębiorców, ale także spora wygoda i funkcjonalność dla klienta. Nie musimy korzystać z klasycznych komputerów, aby dokonać zakupu tego, co potrzebujemy czy chociażby w wolnej chwili zapoznać się z ofertami rozmaitych serwisów. Im bardziej nowocześni jesteśmy my, jako konsumenci, tym więcej czasu jesteśmy w stanie zaoszczędzić. Okazuje się to więc bardzo użytecznym narzędziem, tylko trzeba nie zamykać się na to, co przynosi nam rozwój technologii. O tym, że użytkownicy Internetu potrzebują takich progresów świadczą chociażby rezultaty konferencji mobileStandard 2012, w trakcie której stwierdzono, że drastycznie rośnie używalność tabletów oraz smartfonów, co wynika z ery taniej transmisji danych. Na tym może skorzystać każdy przedsiębiorca, inwestując właśnie w charakteryzowane tu aplikacje mobilne.

Aplikacje są standardem przede wszystkim w takich biznesach, które opierają się na szerokiej działalności – firmach potężnych, korporacjach, przedsiębiorstwach z licznymi śmieciówkami. Do tego dochodzą instytucje finansowe czy placówki, które rozsiane są po całym świecie. Współpraca poszczególnych oddziałów – czy to takich, które dzielą miasta, czy nawet kraje bądź kontynenty, wcale nie jest trudna i niemożliwa, a niekiedy odbywa się dużo płynniej i sprawniej niż przy przedsiębiorstwach zatrudniających kilkudziesięciu pracowników w jednym miejscu, tej samej siedzibie, ale bez wykorzystania w ich codziennej pracy rozwiązań mobilnych. Jeżeli chcesz ułatwić sobie pracę i ją znacząco przyspieszyć, aplikacje są dla Ciebie obowiązkowe.

Aplikacje można zastosować w zasadzie wszędzie, bez względu na to, o jakim typie przedsiębiorstwa mowa, jakie oferty czy produkty bądź usługi prezentuje swoim konsumentom. O rozpowszechnieniu urządzeń mobilnych poinformowano także w publikacji wyników badania TNS Mobile Life. Te wszystkie dane statystyczne oraz końcowe wnioski konferencji, międzynarodowych spotkań biznesowych czy raporty jednoznacznie wskazują przedsiębiorcom właściwą i opłacalną drogę rozwoju. Trzeba tak kierować swym biznesem, aby stosownie reagować na wszelkie potrzeby i preferencje swych odbiorców. Im wnikliwiej będzie się obserwowało zachowania popularne wśród konsumentów, tym lepsze będą tego efekty dla zarządzającego firmą, przekładalne oczywiście na zyski trafiające do kieszeni.

 

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Swiatsklepow.pl - o sklepach interentowych © 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.